måndag 11 oktober 2010

real love


You make me complete

4 kommentarer:

  1. Vet du, när jag var 4 eller 5 år tog min mormor med mig när morfar och hans bror tog in halmen med häst och vagn på det gamla hederliga sättet. Mormor tände små brasor som vi värmde oss vid och jag fick åka högt uppe på halmlasset när vi skulle tillbaks till gården.

    Det var min första upplevelse av en häst och den första sommaren jag minns öht. Tyvärr började min morfar och hans bror bråka med en bräda och en lie när dom supit för mycket. Morfar fick ett hugg i armen med lien och mormor blev jättearg, började skälla och skrika på dom sen ryckte hon iväg mig och tog mig till tåget. Morfar följde efter och höll tågdörren uppe så det inte kunde åka iväg,blodet rann från hans arm ner på golvet i tågvagnen, konstigt nog skrämde det mig inte, förstod väl inte riktigt vad som hände och var mest ledsen att vi skulle lämna honom, gården och djuren. Han försökte få oss att stanna men mormor var en väldigt bestämd kvinna och vi hade ingen talan...*s*...

    Kommer aldrig att glömma den sommaren.

    När jag sen var 12-14 år jobbade jag på ett par gårdar, kalkade byggnader, mocka boxar, tog in halm och hö från fälten osv. Ibland när vi tog paus brukade jag titta på bondens dotter som var ute och red längs stycket. Tyckte det såg sagolikt ut och det påminde mig om gamla drömmar om att vara en riddare, cowboy eller indian. Har alltid drömt om att rida och tanken lockar mig fortfarande, men jag har aldrig suttit på en hästrygg.

    När jag ser hur vackra ni är tänker jag på vilken fascinerande känsla det måste vara att känna sig "ett" med en så praktfull häst. Och en vacker dag ska jag dressera en helt egen nordsvensk.

    En vacker dag, långt härifrån
    Från alla pengar och ytlig skit,
    vill jag också känna mig komplett.

    Men för mig är det fortfarande bara en dröm,
    en dröm som är din verklighet.

    Det är rätt Emilia, det är verklig kärlek du beskriver,
    och jag tycker du är duktig och fin som så flitigt
    tar hand om Niki, han är helt underbar!
    (Och du med såklart...*ler*...glöm inte det)


    Kärlek och Kramar till er!



    Din vän...

    Pearl

    SvaraRadera
  2. Det gör mig ledsen att höra vad du varit med om, känslan att vara 'ett' med en häst, en kärlek så obeskrivligt och kärleken man får tillbaka - villkorslös kärlek. Men det tar tid att bygga upp förtroende sen kan man gå hur långt som helst. Nicki är min räddning.

    Men somsagt det kostar väldigt mycket att äga en häst och allt vad det innebär.

    oj tack så mycket vännen :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du har Nicki, och att Nicki har dig :) för du är en underbar människa. och det verkar vara en underbar häst! (underbart vacker i alla fall!)
    Även fast det kostar både pengar, tid och ork med häst, så är jag avis på dig! För det är så underbart. Har själv ridit & haft häst större delen av mitt liv, men inte på senaste år... finns tyvärr inget utrymme. Den villkorslösa kärleken ett djur kan ge får jag från mina hundar istället. Men en gång häst - alltid häst, och jag saknar ridningen väldigt mycket.

    Fortsätt andas.
    <3

    SvaraRadera
  4. åh hjärtat du kan komma hem till mig och rida någongång :D kanske ska lära känna varandra först haha men sen så :)
    du är helt fantastisk vet du det? <3

    SvaraRadera

ª
Design av Jessika