onsdag 16 maj 2012

random


It's a quarter after one..

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska skriva idag, känner mig nere och det värker i mitt bröst - personliga angelägenheter som nästan kostade min livs kärlek så idag är jag nere och det är okej. Jag sitter och funderar över livet och lyssnar på "Jag ska hoppa ner från Eiffeltornet"- av Ted Gärdestad, inte särskilt positivt tough, känner inte ens för att gråta.. mina tårar tog slut inatt, det handlar bara om att överleva nästa dag, om att orka leva och finnas till för varandra, ge och ta. Personlig utveckling som inte betyder att man utvecklas på ett negativt sätt bara för att man ligger jämställt och inte behöver kämpa utan uppskattar det man har på en normal och sund nivå, att vara lagom. Jag är trött på mig själv, trött på att jag aldrig kan resonera med mig själv innan jag säger något jag ångrar. Jag vill vara den jag är, Emilia Hetlesaether, en vanlig tjej med ett vanligt liv, med helgalna vänner.. Jag vill veta att jag kan falla mjukt om jag faller, jag behöver veta att jag är duktig på det jag gör och att jag försöker, att jag är jag, för ingen kan leva mitt liv åt mig, det är något jag själv måste göra, jag är jag och jag är stark, jag kan försöker jag inbilla mig tills det fastnar för jag vet innerst inne att jag duger precis som jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ª
Design av Jessika